loading...
مدیران هدایت
mohammad بازدید : 156 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

 

درقرآن کریم مطالب مختلفی درباره حلال وحرام بیان شده از جمله :

1-استفاده از حلال؛

«یٰااَیُّهَا الناسُ کُلُوا مما فی الارض حلالاطیبا»(بقره/168.)؛ ای مردم از آنچه درزمین است حلال وپاکیزه بخورید.

2-شکر گزاری دربرابر نعمت حلال؛«فکلوا مما رزقکم الله حلالاطیبا واشکروا نعمة الله ان کنتم ایاه تعبدون»(نحل/114)؛از آنچه خداوند روزی حلال وطیب شماقرار داده تناول کنیدوشکر نعمتش را به جا آوریداگر حقیقتا خدا را می پرستید.

3-حلال بودن نعمت های طیب؛«یسئلونک ماذا احلّ لهم قال احلّ‌لکم طیبات...»(مائده /4)؛ازتوسوال می کنندچه چیزهایی برای آنها حلال شده است بگو آنچه پاکیزه است برای شما حلال گردیده است.

4-حلال بودن بیع وحرمت ربا؛«احلّ الله البیع وحرّم الربوا»(بقره/275)؛خداوند بیع راحلال وربا راحرام کرده است.

5-حرام بودن اعمال زشت؛«قل انما حرّم ربی الفواحش ماظهر منها ومابطن والاثم والبغی بغیر الحق»(اعراف/33)؛بگو ای پیامبر که پروردگارمن هرگونه اعمال زشت راچه آشکارا وچه در پنهان وگناه وستم بغی حق راحرام کرده است.

6-حرام نکردن نعمت های حلال خداوند؛«یا ایها الذین آمنوا لا تحرموا مااحل الله لکم»(مائده/27)؛ای اهل ایمان حرام نکنید طعام ها ی پاکیزه ای را که خدا برشما حلال کرده است.

mohammad بازدید : 97 چهارشنبه 14 خرداد 1393 نظرات (0)



امام حسين علیه السلام:
إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَيكُم مِن نِعَمِ اللّهِ عَلَيكُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فتجوزُوا النِّعَم؛
نيازهاى مردم به شما، از نعمتهاى خداوند بر شماست؛ پس از نعمتها ملول نشويد [و آنها را برآورده سازيد] وگرنه از دست می‌روند.



نثر الدرّ: ۱ / ۳۳۴ / مرواريد درخشان، ص30

mohammad بازدید : 101 چهارشنبه 14 خرداد 1393 نظرات (0)
mohammad بازدید : 84 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (0)



در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید،
قاریان و حافظان برترِ سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، هدف نهایی از حفظ و تلاوت قرآن را، «فهم و عمل» به آن و «انس با کلام الهی» خواندند و با بیان اینکه «هدایت الهی» و «فهم معیارهای اساسی قرآن در مسائل حساسی نظیر شناخت دشمن» در گروی انس با قرآن کریم است، خاطرنشان کردند: انس با قرآن و تدبر و تعمق در معانی و مفاهیم آن، عزت وعده داده شده از سوی خدای متعال را برای امت اسلامی به ارمغان خواهد آورد.
رهبر انقلاب، اقبال گسترده و گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برشمردند و افزودند: انس با قرآن، جامعه را به عمل به تعالیم حیات بخش آن نزدیک می کند که هدف برتر و نهایی از حفظ و تلاوت قرآن نیز همین است.
ایشان، همچنین انس با قرآن کریم را نشانه آماده بودن قلب انسان برای دریافت هدایت الهی خواندند و گفتند: امروز بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی و در نتیجه، غفلت از توطئه ها و خباثت دشمنان اسلام است.
حضرت آیت الله خامنه ای، راه جبران این کمبود اساسی در دنیای اسلام را فهم دقیق معیارهای قرآنی دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام بعد از پدید آمدن جمهوری اسلامی توطئه های خود را علیه اسلام شدیدتر و پیچیده تر کردند.
رهبر انقلاب گفتند: امروز سیاست دشمنان اسلام براه انداختن جنگ های داخلیِ نیابتی و برادرکشی در جوامع اسلامی است اما متأسفانه برخی در امت اسلامی متوجه این سیاست شوم نیستند و حاضرند برای مقابله با برادران مسلمان خود دست بدست شیطان بدهند و حتی با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.
ایشان همچنین با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن خاطرنشان کردند: امت اسلامی می‌تواند به برکت انس روزافزون با مفاهیم قرآن کریم، به عزت وعده داده شده از سوی خداوند متعال دست یابد.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه میلاد مسعود امام سجاد علیه السلام با اشاره به سطح بالای مسابقات و استقبال چشمگیر از سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: در این دوره از مسابقات 71 کشور از قاره های مختلف جهان حضور داشتند و این مسابقات از سوی 10 داور خارجی، 5 داور ایرانی و سه عضو ناظر مورد ارزیابی قرار گرفت.
mohammad بازدید : 81 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)

در سالروز ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز، صبح امروز(دوشنبه) چهار هیأت از جانب حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان در تهران از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کردند.حجج اسلام و المسلمین آقایان شهیدی محلاتی، تقوی، قمی و حاج علی اکبری به نمایندگی از رهبر انقلاب اسلامی، با حضور در منازل تعدادی از جانبازان ضمن گفتگو با آنان و کسب اطلاع از شرایط زندگی، درمان، کار و مشکلاتشان، از ایثارگری و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدردانی کردند.

همچنین نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور نیز به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان سراسر کشور از این یادگاران گرانقدر دفاع مقدس تجلیل کردند.

mohammad بازدید : 85 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)




حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه، منطقه خلیج فارس و امنیت آن را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: امنیت این منطقه، در گرو روابط سالم و خوب همه کشورهای منطقه است.
ایشان افزودند: بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران همواره بدنبال روابط سالم با همسایگان خود در خلیج فارس بوده است و اکنون نیز همین سیاست را دنبال می کند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: نزدیکی کشورهای منطقه و روابط سالم آنها با یکدیگر برای همه منطقه مفید است اما اگر این اصل رعایت نشود، اختلاف و دوری کشورهای منطقه، موجب خرسندی دشمنان مشترک خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای وقاحت روزافزون رژیم صهیونیستی را نتیجه نبود روابط سالم میان کشورهای منطقه دانستند و خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران همواره با کشورهای منطقه با شرح صدر برخورد کرده است.
ایشان گسترش روابط کویت و عراق را به نفع منطقه ارزیابی کردند و گفتند: در خصوص تحولات سوریه نیز جمهوری اسلامی ایران، هر آنچه را که مردم سوریه تصمیم بگیرند، تأیید خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خطر گروههای تکفیری در منطقه، تأکید کردند: متأسفانه برخی کشورهای منطق ه متوجه خطری که گروههای تکفیری، در آینده، برای خود آنها ایجاد خواهد کرد نیستند و همچنان در حال حمایت از این گروهها هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: برخی کشورهای منطقه اکنون با  کمک به گروههای تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.
ایشان با اشاره به حضور ایران در کنار کویت، در مواقع حساس سال های گذشته، از  مواضع خیرخواهانه و مدبرانه کویت در قبال تحولات منطقه قدردانی کردند و گفتند: باید تحولات منطقه را با چنین دیدگاه و شیوه ای حل و فصل کرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به روابط اقتصادی و تجاری ایران و کویت خاطر نشان کردند: زمینه ها برای گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور فراهم است و باید صفحه جدیدی در روابط اقتصادی ایران و کویت گشوده شود.
در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت با تبریک میلاد امام حسین (ع)، رهبر انقلاب اسلامی را مرشد و راهنمایی برای همه منطقه دانست و گفت: کویت برای گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور آمادگی کامل دارد � � در مذاکرات تهران نیز برای افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری توافق شد.
امیر کویت با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص لزوم وحدت و همگرایی میان کشورهای منطقه و برخورد با افراطی گری، روابط کویت با عراق را بسیار خوب و مسئولان عراقی را دوستان کویت خواند و اظهار امیدواری کرد مسائل و مشکلات سوریه، بر اساس خواسته و نظر مردم، از راههای مسالمت آمیز حل و فصل شوند.

mohammad بازدید : 116 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (3)

شب سوم شعبان
شب ولادت امام حسين عليه السلام است و دو ركعت نماز دارد، در هر ركعت (حمد) و بيست و پنج مرتبه (توحيد).(1)

1-اقبال الاعمال ، ص 688

mohammad بازدید : 100 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)



امام سجاد علیه السلام:
إنَّ لِلعَبّاسِ عِندَ اللّهِ تَبارَكَ وتَعالى مَنزِلَةً يَغبِطُهُ بِها جَميعُ الشُّهَداءِ يَومَ القِيامَةِ؛
براى عبّاس عليه السلام، نزد خداوند ـ تبارك و تعالى ـ، منزلتى است كه همه شهدا در روز قيامت، به او رَشك می‌برند.


الأمالى ، صدوق : ص ۵۴۷ ح ۷۳۱ / گزیده دانشنامه امام حسين عليه السلام، ص 580

mohammad بازدید : 86 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسین معصومی زرندی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسین معصومی زرندی رحمت الله علیه را به خاندان و بازماندگان محترم و ارادتمندان و شاگردان ایشان و به عموم مردم انقلابی کرمانشاه تسلیت عرض میکنم. این روحانی بزرگوار دورانی طولانی پیش از انقلاب و نیز در دوران دفاع مقدس و پس از آن در خدمت نظام جمهوری اسلامی و اهداف عالیه‌ی اسلامی بوده و متحمل زحماتی در این مسیر نورانی شدند. از خداوند متعال علوّ درجات و رحمت و مغفرتش را برای آن مرحوم مسألت میکنم.
سیّد علی خامنه ای
7 خرداد
1393

mohammad بازدید : 96 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

حضرت محمد بن عبدالله درسن چهل سالگی به رسالت مبعوث شد.امام حسن عسکری (علیه السلام )فرمود:که چون چهل سال از نبوت آن حضرت گذشت خداوند دل اوراخاشع تر وبزرگتر ازهمه دلها یافت  لذا امر فرمود :که درهای آسمان راگشودندوفوج فوج ملائکه به زمین آمدندپس جبرئیل فرود آمدبازوی آن حضرت راحرکت دادوگفت:یامحمد بخوان !حضرت فرمودند«چه بخوانم»جبرئیل گفت :«اقرابسم ربک الذی خلق ،خلق الانسان من علق »بخوان بنام پروردگارت که جهان راآفرید،کسی که آدمی راازخون بسته خلق کرد وپروردگار توگرامی است آنکه قلم راتعلیم داد وبه آدمی آنچه نمی دانست آموخت.آن حضرت برهردرخت وگیاهی وسنگی که می گذشت آن حضرت راسجده می کردندومی گفتند:«السلام علیکم یا نبی الله »«السلام علیکم یا رسول الله»چون وارد خانه خدیجه شد از نور جمالش خانه منوّر گردیدحضرت خدیجه سوال کرد این چه نوری است که مشاهده می کنم .گفت آن نور رسالت وپیامبری من است بگو:«لا اله الاالله محمد الرسول الله»پس شهادتین راگفت وبه‌ آن حضرت ایمان آورد.

دراین هنگام حضرت فرمودند))ای خدیجه ،احساس سرمامی کنم. جامه ای برمن بپوشان.))حضرت جامه برخود کشید وخوابید.از جانب حق تعالی به آن حضرت ندا رسید«یا ایها المدَّثر قم فانذر وربک فکبره »ای جامه برخود پیچیده !برخیز وبترسان مردم رااز عذاب خداوپروردگار خود راتکبیر کن وبه بزرگی یادکن.

پیامبر به مدت سه سال از بعثت مردم راپنهانی به اسلام دعوت می کردوسران قریش دراین مدت به خوش گذرانی مشغول بودند وکم وبیش از دعوت مخفیانه پیامبر آگاهی یافته بودند ولی واکنشی نشان ندادند،جسارتی نکردند،وگروهی دراین مدت به آن حضرت ایمان آوردند آیه نازل شدوپیامبر رابه دعوت آشکار مامور گردانیدجبرئیل این آیه مبارکه را آورد:«فاصدع بما تؤمرواعرض عن المشرکین انا کفیناک المستهزئین»پس توآشکارا آنچه ماموری به خلق برسان واز مشرکان روی بگردان همانا ماتو را از شرّ استهزاءکنندگان محفوظ نمودیم.

 

تعداد صفحات : 29

درباره ما
Profile Pic
بدانید که زندگی دنیا بازی و سرگرمى و آرايش و فخرفروشى شما به یکدیگر و رقابت در افزایش اموال و فرزندان است . همانند باراني كه محصولش كشاورزان را در شگفتي فرو مي‏برد ، سپس خشك مي‏شود به گونه‏ اي كه آن را زرد رنگ مي‏بيني،‌سپس خس و خاشاک گردد ... زندگانى دنيا جز كالاى فريبنده نيست. حدید آیه ۲۰
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • پنجشنبه 09 بهمن 1393
  • شنبه 03 آبان 1393
  • جمعه 02 آبان 1393
  • شنبه 19 مهر 1393
  • يکشنبه 13 مهر 1393
  • چهارشنبه 19 شهريور 1393
  • دوشنبه 17 شهريور 1393
  • جمعه 14 شهريور 1393
  • پنجشنبه 13 شهريور 1393
  • سه شنبه 11 شهريور 1393
  • دوشنبه 10 شهريور 1393
  • يکشنبه 09 شهريور 1393
  • جمعه 07 شهريور 1393
  • دوشنبه 03 شهريور 1393
  • يکشنبه 02 شهريور 1393
  • شنبه 01 شهريور 1393
  • سه شنبه 28 مرداد 1393
  • دوشنبه 27 مرداد 1393
  • يکشنبه 26 مرداد 1393
  • شنبه 25 مرداد 1393
  • چهارشنبه 14 خرداد 1393
  • سه شنبه 13 خرداد 1393
  • دوشنبه 12 خرداد 1393
  • شنبه 10 خرداد 1393
  • چهارشنبه 07 خرداد 1393
  • دوشنبه 05 خرداد 1393
  • شنبه 03 خرداد 1393
  • پنجشنبه 01 خرداد 1393
  • چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 30 ارديبهشت 1393
  • شنبه 27 ارديبهشت 1393
  • جمعه 26 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 23 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 22 ارديبهشت 1393
  • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393
  • شنبه 20 ارديبهشت 1393
  • جمعه 19 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 17 ارديبهشت 1393
  • دوشنبه 15 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 09 ارديبهشت 1393
  • شنبه 06 ارديبهشت 1393
  • پنجشنبه 04 ارديبهشت 1393
  • چهارشنبه 03 ارديبهشت 1393
  • سه شنبه 26 فروردين 1393
  • يکشنبه 24 فروردين 1393
  • شنبه 23 فروردين 1393
  • پنجشنبه 21 فروردين 1393
  • چهارشنبه 20 فروردين 1393
  • سه شنبه 19 فروردين 1393
  • شنبه 16 فروردين 1393
  • جمعه 15 فروردين 1393
  • پنجشنبه 14 فروردين 1393
  • چهارشنبه 13 فروردين 1393
  • سه شنبه 12 فروردين 1393
  • دوشنبه 11 فروردين 1393
  • يکشنبه 10 فروردين 1393
  • شنبه 09 فروردين 1393
  • چهارشنبه 28 اسفند 1392
  • سه شنبه 27 اسفند 1392
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 89
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,460
  • بازدید ماه : 4,289
  • بازدید سال : 11,550
  • بازدید کلی : 933,487
  • کدهای اختصاصی
    لطفا مارادرگوگل محبوب کنید ثبت فروشگاه رایگان